Jeśli chcesz zwiększyć szanse na sprzedaż swojego produktu lub usługi nie możesz zaniedbać mediów społecznościowych. Budowanie dobrych relacji z potencjalnymi klientami to klucz do sukcesu.
Wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych pomoże w zbudowaniu Twojej marki, zwiększy sprzedaż i ruch na Twojej stronie internetowej. Wiąże się to z nieustającą pracą polegającą na udostępnianiu wysokiej jakości zawartości na profilu Twojej firmy, utrzymywanie dyskusji między firmą a konsumentem, prowadzenie kampanii marketingowych i analizowanie rezultatów podejmowanych decyzji.
Platformy społecznościowe
Największymi platformami społecznościowymi, które obecnie liczą się na rynku są Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn, Snapchat i Pinterest.
Sama znajomość branży i dobre nawigowanie po różnych platformach nie wystarczy, aby osiągnąć sukces. Do tego potrzeba profesjonalnych narzędzi, pozwalających na sprawne zarządzanie wszystkimi platformami oraz doświadczenia i umiejętności, w celu zmaksymalizowania efektów pracy.
Czym jest marketing w mediach społecznościowych?
Początkowo marketing w mediach społecznościowych istniał jedynie pod postacią prostych publikacji tworzonych przez przedsiębiorców. Do dzisiaj dziedzina ta rozrosła się do miana sztuki i jest bardzo obszerną gałęzią marketingu.
Obecnie marketing w mediach społecznościowych działa na wiele różnych sposobów. Przykładowo: działalność skupiająca się na feedbacku ze strony swoich klientów będzie stawiać na dialog pomiędzy firmą, a użytkownikami platform społecznościowych. Jeśli firma jest zainteresowana tym, jaki jest jej obraz w oczach klientów – postawi na użycie narzędzi analitycznych w celu potwierdzenia swoich zasięgów, zaangażowania klientów i sprzedaży. Jeśli potrzebą jest dosięgnięcie konkretnej grupy odbiorców – używane są specjalnie dobrane kampanie reklamowe w mediach społecznościowych.
5 podstaw marketingu w mediach społecznościowych
- Strategia
Zanim zaczniesz działać, spójrz na wszystko z większej perspektywy. Jakie są Twoje cele? Na jakich platformach społecznościowych chcesz się skupić? Jaki rodzaj treści zamierzasz udostępniać? Doświadczony specjalista od social marketingu jest w stanie przygotować strategię, która będzie doskonale dopasowana do Twoich wymagań i znacznie zwiększy Twoje szanse sukcesu.
- Planowanie i udostępnianie
Publikowanie treści na Facebooku czy Instagramie jest dosyć proste – wystarczy napisać post, dodać zdjęcie bądź film i wrzucić na tablicę. O wiele lepiej jednak zaplanować na firmowym fanpage posty na jakiś czas do przodu, zgrać je z planowanym rozwojem firmy i branymi pod uwagę ważnymi wydarzeniami. Jest to proces czasochłonny i wymaga dokładności, tak aby wszystko poszło zgodnie z planem – efekty takiego przygotowania są tego jednak warte.
- Obserwowanie i zaangażowanie
Wraz ze wzrostem popularności Twojej marki w mediach, zacznie się pojawiać o Tobie coraz więcej wzmianek. Bardzo istotne jest reagowanie i angażowanie się w tworzące się dyskusje. Trzymanie ręki na pulsie pozwoli Ci mieć kontrolę nad tym jakie informację docierają do szerzej klienteli.
- Analiza
W trakcie trwania Twojej kampanii marketingowej w mediach społecznościowych chciałbyś na pewno wiedzieć, jakie przynosi efekty. Czy udało Ci się dotrzeć do większej liczby odbiorców? Jak dużo jest pozytywnych wzmianek o Twojej marce? Ile osób używa Twojego hasztagu? Wiedza na te tematy pozwoli usprawnić, dopasować i ulepszyć Twoją kampanię. Analizę warto powierzyć specjaliście od prowadzenia fanpage firmowych.
- Reklamy
Kiedy już dotrzesz do grupy odbiorców, którzy są zainteresowani Twoją marką, możesz otworzyć się na kolejną grupę odbiorców, którzy jeszcze nie wiedzą o Twoim istnieniu. Pomagają w tym uszyte na Twoją miarę kampanie reklamowe, dopasowane pod każdą z platform społecznościowych.
Prowadzenie marketingu społecznościowego to nie lada wyzwanie!
Dawno już minęły czasy, kiedy stworzenie obrazu marki na Facebookowym profilu było proste i nie wymagało dużo czasu i wysiłku. Każdy na rynku obecnie walczy o bycie zauważonym, udostępniając wysokiej jakości zawartość i bijąc się o miejsce w wynikach wyszukiwania. W takim wypadku jedynie dobrze dobrana kampania reklamowa na Facebooku, zgranie wybranych platform i odpowiednie planowanie mogą sprawić, że wybijesz się w oceanie marek. Możesz to zrobić sam, albo zlecić to zadanie firmie zajmującej się social media marketingiem, uzbrojonym w najnowocześniejsze narzędzia i zaoszczędzić przy tym cenny czas. Decyzja należy do Ciebie!