Awaria Google dała się we znaki praktycznie każdemu użytkownikowi Internetu.
Przestały działać Gmail, YouTube, Google Photos, Google Kalendarza, Google Docs (Dokumentów), Google Maps, Google Keep, Google Meet, Google Drive, czy Google Classroom. Problemy techniczne zanotowane nie tylko w Polsce, czy Europie, ale na całym świecie. Awaria na taką skalę miała wpływ na pracę przedsiębiorców, kierowców, czy nauczanie zdalne.
Awaria Google dotknęła aż 90% użytkowników
Agencja „AP” poinformowała wczoraj, że problem ten dotyczył ok. 90 proc. użytkowników. BBC przekazało informację, że awaria dotyczyła również „inteligentnych” urządzeń połączonych z systemami firmy, takimi jak Google Home. To uniemożliwiło niektórym użytkownikom np. zgaszenie lub zapalenie świateł w domu.
Awaria Google, Gmail i Youtube rozpoczęła się przed godziną 13:00. O godzinie 14:20 zespół Google poinformował, że awaria została usunięta.
„O godz. 12:47 czasu środkowoeuropejskiego na około 45 minut doszło do wyłączenia systemu uwierzytelniania, spowodowanego problemem z naszym wewnętrznym mechanizmem przydzielania zasobów serwera. Usługi wymagające od użytkownika zalogowania się powodowały w tym czasie dużo błędów. Problem z systemem uwierzytelniania został rozwiązany o godz. 13:32. Działanie wszystkich usług Google zostało już przywrócone. Przepraszamy wszystkich, których dotknęły te problemy. Przeprowadzimy dogłębne badanie przyczyn, aby upewnić się, że ta usterka już nie będzie mogła się powtórzyć” – rzecznik prasowy Google w Polsce Adam Malczak.
Jeżeli Twoja firma potrzebuje wsparcia marketingowego lub pomocy w rozwiązaniu problemów IT napisz do nas!