Wykorzystanie Facebooka do promocji firmy

Wykorzystanie Facebooka do promocji firmy

Jeśli chcesz zwiększyć szanse na sprzedaż swojego produktu lub usługi nie możesz zaniedbać mediów społecznościowych. Budowanie dobrych relacji z potencjalnymi klientami to klucz do sukcesu.

Wykorzystanie potencjału mediów społecznościowych pomoże w zbudowaniu Twojej marki, zwiększy sprzedaż i ruch na Twojej stronie internetowej. Wiąże się to z nieustającą pracą polegającą na udostępnianiu wysokiej jakości zawartości na profilu Twojej firmy, utrzymywanie dyskusji między firmą a konsumentem, prowadzenie kampanii marketingowych i analizowanie rezultatów podejmowanych decyzji.

Platformy społecznościowe

Największymi platformami społecznościowymi, które obecnie liczą się na rynku są Facebook, Twitter, Instagram, YouTube, LinkedIn, Snapchat i Pinterest.

Sama znajomość branży i dobre nawigowanie po różnych platformach nie wystarczy, aby osiągnąć sukces. Do tego potrzeba profesjonalnych narzędzi, pozwalających na sprawne zarządzanie wszystkimi platformami oraz doświadczenia i umiejętności, w celu zmaksymalizowania efektów pracy.

Czym jest marketing w mediach społecznościowych?

Początkowo marketing w mediach społecznościowych istniał jedynie pod postacią prostych publikacji tworzonych przez przedsiębiorców. Do dzisiaj dziedzina ta rozrosła się do miana sztuki i jest bardzo obszerną gałęzią marketingu.

Obecnie marketing w mediach społecznościowych działa na wiele różnych sposobów. Przykładowo: działalność skupiająca się na feedbacku ze strony swoich klientów będzie stawiać na dialog pomiędzy firmą, a użytkownikami platform społecznościowych. Jeśli firma jest zainteresowana tym, jaki jest jej obraz w oczach klientów – postawi na użycie narzędzi analitycznych w celu potwierdzenia swoich zasięgów, zaangażowania klientów i sprzedaży. Jeśli potrzebą jest dosięgnięcie konkretnej grupy odbiorców – używane są specjalnie dobrane kampanie reklamowe w mediach społecznościowych.

5 podstaw marketingu w mediach społecznościowych

  1. Strategia

Zanim zaczniesz działać, spójrz na wszystko z większej perspektywy. Jakie są Twoje cele? Na jakich platformach społecznościowych chcesz się skupić? Jaki rodzaj treści zamierzasz udostępniać? Doświadczony specjalista od social marketingu jest w stanie przygotować strategię, która będzie doskonale dopasowana do Twoich wymagań i znacznie zwiększy Twoje szanse sukcesu.

  1. Planowanie i udostępnianie

Publikowanie treści na Facebooku czy Instagramie jest dosyć proste – wystarczy napisać post, dodać zdjęcie bądź film i wrzucić na tablicę. O wiele lepiej jednak zaplanować na firmowym fanpage posty na jakiś czas do przodu, zgrać je z planowanym rozwojem firmy i branymi pod uwagę ważnymi wydarzeniami. Jest to proces czasochłonny i wymaga dokładności, tak aby wszystko poszło zgodnie z planem – efekty takiego przygotowania są tego jednak warte.

  1. Obserwowanie i zaangażowanie

Wraz ze wzrostem popularności Twojej marki w mediach, zacznie się pojawiać o Tobie coraz więcej wzmianek. Bardzo istotne jest reagowanie i angażowanie się w tworzące się dyskusje. Trzymanie ręki na pulsie pozwoli Ci mieć kontrolę nad tym jakie informację docierają do szerzej klienteli.

  1. Analiza

W trakcie trwania Twojej kampanii marketingowej w mediach społecznościowych chciałbyś na pewno wiedzieć, jakie przynosi efekty. Czy udało Ci się dotrzeć do większej liczby odbiorców? Jak dużo jest pozytywnych wzmianek o Twojej marce? Ile osób używa Twojego hasztagu? Wiedza na te tematy pozwoli usprawnić, dopasować i ulepszyć Twoją kampanię. Analizę warto powierzyć specjaliście od prowadzenia fanpage firmowych.

  1. Reklamy

Kiedy już dotrzesz do grupy odbiorców, którzy są zainteresowani Twoją marką, możesz otworzyć się na kolejną grupę odbiorców, którzy jeszcze nie wiedzą o Twoim istnieniu. Pomagają w tym uszyte na Twoją miarę kampanie reklamowe, dopasowane pod każdą z platform społecznościowych.

Prowadzenie marketingu społecznościowego to nie lada wyzwanie!

Dawno już minęły czasy, kiedy stworzenie obrazu marki na Facebookowym profilu było proste i nie wymagało dużo czasu i wysiłku. Każdy na rynku obecnie walczy o bycie zauważonym, udostępniając wysokiej jakości zawartość i bijąc się o miejsce w wynikach wyszukiwania. W takim wypadku jedynie dobrze dobrana kampania reklamowa na Facebooku, zgranie wybranych platform i odpowiednie planowanie mogą sprawić, że wybijesz się w oceanie marek. Możesz to zrobić sam, albo zlecić to zadanie firmie zajmującej się social media marketingiem, uzbrojonym w najnowocześniejsze narzędzia i zaoszczędzić przy tym cenny czas. Decyzja należy do Ciebie!